Historie

Van wijnhuis met traditie naar specialist in relatiemarketing

Voor de wijnliefhebber wekt de naam Claret Merchants de herinnering aan een oude traditie. Claret is immers de Engelse benaming voor de wijnen van Bordeaux en onze overzeese buren hebben eeuwenlang een stempel gedrukt op de wijnhandel daar. Hoewel het wijnhuis Claret Merchants in de huidige vorm sinds 1980 bestaat, gaat de geschiedenis ervan enkele generaties terug. De naam dateert nog uit de tijd dat de Nederlandse oprichter van het bedrijf innige zakelijke banden onderhield met een gerenommeerde Engelse wijnkoper. In de loop der jaren werden de banden wat losser, maar de naam Claret Merchants bleef behouden. Wat ook bleef was de liefde voor de wijn en de ervaring in het wijnvak. Deze oude waarden leggen een hecht fundament onder de eigentijdse service van Claret Merchants. Daarin gaat de kwaliteit van het product hand in hand met inventieve, klantgerichte dienstverlening.


Verrassende geschenken

Door de jaren heen is het aanbod van Claret, naast het aanbieden van kwaliteitswijnen, uitgegroeid naar een totaalpakket van verrassende geschenken op het gebied van relatiemarketing. De kennis en het aanbod van wijn en champagne is gebleven, maar het bredere aanbod van relatiegeschenken heeft ervoor gezorgd dat ook de opdrachtgevers van Claret jaar in jaar uit hun relaties kunnen blijven verrassen.